14 november 2013

Julpyssel

Idag har vi bara varit hemma. Det var tänkt att vi skulle hänga med svärmor men det blev ändrade planer och då blev det stressigt om vi skulle ha åkt till öf ist. Så vi blev hemma:) 
Vi har bakat, byggt stor tågbana, fikat med Robin+företaget och varit ute en sväng. Det har ju varit skit trist väder hela dagen idag men vi packade på oss kläder och gick ut en sväng mellan regnen. Men det var skönt med frisk luft! 
Vi gick in en sväng i skogen och plockade lite kottar och pinnar. Jag tänkte att nått fint kan man ju göra av det:) nu har jag googlat lite julpyssel och kott-tomat ska vi göra!



Nu ligger de på en plåt framför brasan och ska torka lite så de öppnar sig:)

 
Älskar att vi har skogen precis bakom huset. Är så mysigt att gå i skogen. Värsta svampstället med trattisar gick vi på me, men de var helt frysta... 



Längtar som sjutton till man får julpynta hemma! Det kliar som sjutton i fingrarna just nu. I nästa vecka åker det nog fram om jag känner mig själv rätt;) iaf alla ljusstakar och stjärnor! 
Älskar verkligen december:) ja snart fyller ju jag år me! 

Idag rensade jag äntligen ur Albins garderob me. Massor med urvuxna kläder och sommarkläder som skulle bort. Nu blev det jätte tomt. Nästan inga mysbyxor och tröjor med långärm vart kvar så nyss la jag även in en beställning på H&M. Blev en hel del mysbyxor och tröjor i 98/104. Ja nu är han uppe i dubbelstorlekar då! 
Får bli en del mjuka paket i julklappskalendern tror jag... 

Har lite ångest över alla dessa julklappar som ska köpas! Vi har ju inte precis en massa pengar över varje månad när alla måsten är betalda... Snarare är det ett pusslande ekonomiskt nu när jag har halverad inkomst. Fy inte alls kul.
Men julklappar vill man ju såklart ge bort (och få hehe) så det får vi pussla ihop. 
Allt löser sig som min kära karl alltid säger...

Nä om man skulle planera nån middag nu när minsta sonen verkar sova djupt.
Dock är inspirationen till matlagning just nu lika med noll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar