17 november 2013

Helgen

I fredags så hängde jag hos min kära far på fm. Jag fick även brorsan att passa Albin en sväng så jag fick handla mat i lugn och ro:) fast lugn och ro är det sällan när Joel är me, han tycker nämligen det är skit tråkigt att sitta i bilstolen om han märker den inte är i bilen... Men det var ett barn mindre att hålla redan på iaf;) Sen blev det lunch hos pappa:)
På kvällen lagade vi goo middag. Så mysigt när alla hjälps åt:) Albin är en hejare på att skära salladen han!

Igår på fm var Robin och Albin ute och förberedde stenläggning vid våran entré. Efter lunch sen när båda barnen var synkade och sov samtidigt så hjälptes vi åt att lägga stenen. Jag bar och Robin la. Skit snyggt blev det!! Vi han hela "rummet" vid entrén innan Joel vakna. Albin kom ut och hjälpte till oxå en sväng. Men herregösses vad ont i fogarna i ljumskarna jag har fått efter det. Så fort jag rör mig lite i sidled hugger det till. Bära tungt var ingen höjdare ännu:( man glömmer bort att det inte är så länge sen man var gravid och födde barn... 
Men äntligen har vi inte en lastpall som entré längre!! Som jag längtat (och tjatat) om det! Ser lite trevligare ut att komma hem till oss nu:) vi planerade även lite hur framsidan ska göras i vår sen. Inte helt överens är vi på en del men i det stora hela iaf så det är ju bra;) Pool och stor altan kommer det bli iaf!:)

Igår kväll så var det middag hemma hos mamma och pappa. Hel grillad späd-vildsvin stod på menyn:) Alla syskonen var samlade oxå. Jätte mysig och rolig kväll var det! Öl/vin och whisky flödade. En del blev lite dåliga, andra mådde bättre hehe. Jag höll mig till mina 2 glas som man får dricka så jag tillhörde dem som mådde bättre:) Massa dans, allsång och gitarr blev det oxå. 
Alla sov kvar me. Det var x antal år hela min familj var samlad vid ett frukost bord. Älskar att vi är en sån stor familj❤️ Och att vi är så nära varann❤️
Medans de flesta gick ut och jagade (och sköt 3 rådjur för Loke!!:)) en sväng så bakade jag, mamma och Albin muffins och degade. Inte för att jag var ett dugg bakis så har jag varit så jäkla seg idag. Kom ju inte i säng förrens 2 inatt och det var ett bra tag sen man var vaken så länge;)

Imorgon vet ja inte riktigt vad vi ska hitta på. Kanske öf, kanske gränby en sväng eller så är vi bara hemma. Vi får se:) Det är så skönt att ta dagarna som de kommer!!
Älskar verkligen mammalediga livet. Skulle kunna vara hemma med barnen tills de börjar skolan!

Förresten så är Albin helt blöjfri nu:) Dagtid iaf. Och det har han väll varit i drygt en månad nu me. Han är så duktig!! Visst det händer olyckor emellan åt men de blir allt färre och färre. Min stora lilla kille💙 

Nä om man skulle pallra sig i säng. Joel lyckades jag söva i sin säng för en halv timme sen. Det går bättre och bättre med det. När han vaknar på natten sen så funkar det sådär att få han att somna om där men det blir väll ordning på det me:) är ju mysigt oxå att ha han intill sig💙

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar