17 september 2013

Bebis-bubbla

Idag är våran minsta prins 4 dagar gammal❤
Vi myser och myser hela dagarna känns det som. Det är en liten kille som helst ligger på eller vid bröstet konstant. OCH det är ju så jädra mysigt!! Jag dör vad lycklig jag är just nu. Helt ljuvligt att ha en liten söt bebis hos sig igen❤

Det går verkligen över förväntan med lillebror. Han är så snäll. Sover, ammar, sover, ammar och så vidare. Nätterna hittills har han sovit 3-4 timmar i sträck oxå. Jag vet att det kan vända vilken sekund som helst men oj vad jag njuter av detta lilla guldkorn just nu.
Jag mår så himla bra efter förlossningen oxå. Jag har nästan inte ont alls och kan röra mig som vanligt, som innan graviditeten typ. Så skönt att magen är borta! Det värsta har väll varit eftervärkarna... som jag aldrig kände av med Albin men efter denna gång gjorde svin ont. Iaf i början gjorde de ont nu har man mensvärk varje gång livmodern drar ihop sig, men det börjar trappas av nu. Precis som blödningen, så skönt!

Albin är den stoltaste storebror på denna jord me. Han klappar och känner på han så försiktigt när han är vaken. I förrgår kväll när Joel var lite ledsen i sitt babynest så gick han dit med sin snuttefilt och la den intill kinden på han. Hur söött?? 
Igår kväll var väll första situationen då Albin tyckte lillebror var i vägen och förstörde. Robin var tvungen att vara ute och fixa så jag var själv med barnen. Vid läggningen när jag inte kunde ligga tätt intill honom och läsa bok tills han somnade blev han ledsen. Jag satt upp i sängen hans ist och läste med Joel i knät. Joel fick inte vara med och så fort han pep så förstörde han. 
Det är en omställning för alla oss i familjen verkligen med denna lilla nya varelse. Nya rutiner blir det och det kommer ta tid innan man kommer in i det. Imorgon tex har vi första tiden att passa(!!) får se hur det går:)

Febern Albin hade hos min mamma dagen efter Joel föddes visade sig vara tre-dagars-febern. (Har jag själv dragit slutsatsen iaf) För han hade ju endast bara hög feber, lite små snorig bara. Det gick fort över på tredje dagen och nu är han enormt prickig. Små prickar överallt på kroppen, mest på rygg, mage, rumpa och ansikte. Googlade bilder och utslagen ser ut som de oxå. Det stod även att barn under 3 månader inte blir smittade, oftast. Så hoppas Joel inte åker på det! 
Det är tydligen ett herpesvirus som bryter ut och som man bara kan få en gång, oftast barn mellan 3 månader-2 år. Jätte smittsamt men på alla märks det inte att de haft de. 
Så nu vet ni det, haha.

Oj är klockan snart 4!!! Och Albin sover fortfarande! Jag somnade visst med Joel på soffan och sen fastnade jag i cybern. Nu blir det väckning! Snart sovit 3 timmar ju... Han är nog inte helt kry en, min lilla prick!:)

Finaste bröderna❤




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar