1 augusti 2013

1 aug och vecka 35!

Helt sjuk rubrik!! Redan augusti och redan graviditetsvecka 35! Hjälp!

Igår var jag till barnmorskan och besiktigade mig;) magen växer som den ska, sf-mått 32, och liten där inne har lagt sig nedåt startklar med ett fin fint hjärtljud. Huvudet var högt och rörligt, brast nästan i as garv när hon sa det. Fick en flash-back från Albins graviditet få jag fick höra det hela tiden. Albin fixerade ju sig aldrig och jag ville ju bara gråta varje gång bm sa högt och rörligt huvud. Haha! Nu vet jag bättre;) vissa barn fixerar sig inte förrens förlossningen startar. 

Vikten min har knatat upp till 76 kg. 5 kg kvar tills förlossningsvikten med Albin. Tror ni jag spräcker den?? Det tror ja, haha. Fy vad jag sväller nu alltså! Förlovningsringen åkte av i början på veckan:'( men jag fick en fin silverrring av min svärmor att ha ist. Man känner sig så naken utan ring ju! Fötterna märker ja ha svällt me nu senaste veckan. Vissa skor kan ja inte ha då de spänner för mkt. Ska investera i ett par flipp-flopp tror ja. Mina som ja jämt går i nu har sett sina bättre dagar... Så himla tråkigt att man är så begränsad nu på skor och kläd fronten! Helst vill man ju bara gå och shoppa en helt ny garderob men det känns ju rätt så onödigt... Jag får stå ut i 1 1/2 månad till! 41 dagar kvar till bf!






Annars så mår jag hyffsat bra, trött bara. Å det berodde ju på lågt järnvärde... Så nu äter man dubbeldos då. Trodde ja skulle slippa det denna gången men icke. Känner att det gör nytta för jag är redan lite piggare idag än igår:) iof är det svalt idag me. För fy vad jag tycker det blir jobbigt med värmen nu! 

Nästa vecka är det tänkt att Albin ska inskolas på dagis igen. Tror dock jag ska skjuta på det en vecka, så han börjar den 12 ist. Igår och idag har ja provat ringa dagis men inget svar... Känns konstigt att lämna han på dagis när jag ändå är hemma! Men det är ju bra att han kommer in i rutinerna igen innan bebis kommer. Känns som om han kanske tror att jag lämnar bort honom då för att lillebror har kommit. Så får det ju inte kännas! 

Nä om man skulle ta och väcka lilla A nu. Sen ska jag börja göra mig klar för kvällen. Ikväll är det min tur att ge min present till farmor. En tur med m/s Karl Gustav till skokloster inkl skärgårdsbuffé. Hoppas det blir lyckat! Ser ju ut att bli en fin kväll iaf:) Konstigt väder det varit idag annars då, sol-regn-sol-ös regn om vartannat... 

Nä hej svejs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar