21 augusti 2013

Onsdag?

Känns som om alla mina dagar ser likadana ut så veckodagarna har jag typ ingen koll på... Haha. 

Förutom att det var 20:de igår och är 25:e på söndag så "lönen" kommer på fredag;) hehe. Får se hur mkt som dimper ner på kontot på fredag. Får ju endast havandeskapspengen denna gång. Mindre klirr har jag ju väntat mig men hur mkt? 

Idag fick Albin vara hemma från dagis. Vi sov så skönt i morse och mös i soffan medans vi åt frukost så ja kände inte för att åka iväg. Så idag har vi fikat hos pappa, bakat paj åt Robin och hans anställda och bakat sockerkakor åt pappa. Till ett åkte vi över till söderby och fikade me grabbarna. Albin kikade även så att Viktor grävde rätt med grävmaskinen, han har inte mkt tillit till de andra anställda den där lillemannen haha. Nya killen Robban var helt klart tveksam, haha! Pappa kan bäst tycker han!:)
Nu sover ungen och mamman ligger på sängen, så skönt så!

Imorgon blir det dagis iaf. Då är det mammaträff i stan med några stycken goa mammor jag lärt känna genom en facebook grupp. Alla ska ha barn nu i höst (ja två har just fått me!) så det ska bli kul att följas åt lite:) flera som får sitt andra barn me. 

Stod och pratade med en mamma på dagis igår, hon är ledig med ett syskon just nu. De skulle åka på öppna förskola medans store brodern gick på dagis. Gu vad jag längtar till den tiden kommer! Det var så himla mysigt att åka på öppna förskolan med Albin när han var mini. Babysången i stenhagen åkte vi ju på varje vecka. Fick hem papper på kyrkis här i bygden me för ett tag sen. Men det blir väll inte att man åker på sånt där förrens efter jul/nyår iaf. 

Gu vad jag gick händelserna i förväg haha. Jag har ju inte ens fött än! Koncentration på det först kanske;) men å vad jag älskade att vara mammaledig alltså! Ser fram emot de 1,5 året som kommer:)

Ne om man skulle väcka sonen kanske... Annars får man väll aldrig han i säng ikväll!


Lill fjant!
❤❤❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar