12 augusti 2013

Måndag

Ny vecka och nya-gamla rutiner sparkades igång. Albin på dagis och jag fick egentid ist för att behöva åka till jobb:) 
Albin var ju inte super nöjd med att åka till dagis igen efter låånga sommarlovet. Så fort vi svängde av mot Ekeby sa han -Neeej inte dagis! Jag stannade nån timme med han tills han blev lite varm i kläderna och då gick det bra att åka:) Han hade haft en super bra dag!

Jag fördrev tiden på ikea en stund på fm och sedan pysslade jag lite hemma. Faktiskt lite skönt att göra saker på egen hand. Även fast det kändes jätte konstigt att inte ha Albin hemma när jag ändå är hemma. Jag kommer nog in i det snart;)

Innan och efter sen ja hämtat hem lilla skrutt så målade jag mitt nya lilla projekt och fixade äntligen i ordning fotoväggen här hemma. Inget blev helt klart men det är på god väg iaf:)

Kan visa ett smakprov iaf...
-håller på att måla om ett gammalt fönster till vitt:) det är även spegelglas i satt. Super snyggt blir det!

-på ikea köpte jag ramar för att äntligen komma igång med den tomma tråkiga hallväggen. Hyllor kom även upp där för ett par veckor sen. Men fasiken vad svårt det var att få ordning på alla ramar! Man vill ju att de ska hänga stökigt fast på ett ordnat snyggt sätt... Sen att få alla raka och hamna exakt där man vill är ju inte heller det lättaste... Dock spikade jag bara fel två ynka gånger *stolt* och de hålen gick att dölja. Nu ska här "bara" framkallas lite kort... Hittade lite gamla och Albins fina teckningar som får sitta så länge:)

Imorgon är det dagis igen då för lilla A. Jag ska till barnmorskan direkt efter lämning och sedan dra en tråkig men välbehövlig mat-handling därefter. Vi får se vad resten av dagen sedan har att bjuda på:) känns som om mina sista 4 veckor av graviditeten kommer bli lååånga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar