27 augusti 2013

Tyst och lugnt

Äntligen har jag lagt mig i soffan och denna dag går mot sitt slut. Lillen sover redan och karln är ute och passar rådjur. Lugnt och skönt här hemma med andra ord;) 
Känns som att jag bara går och längtar hela dagarna på att kvällen ska komma så man snart får gå och sova. Är så sjukt trött och kroppen värker lite varstans hela tiden.
Imorgon är det endast 14 dagar kvar till BF. (OMG!) Säger som Albin säger hela tiden nuförtiden; -lite läskigt!

Idag har det varit en mkt bra dag! (Mkt bättre än den igår då jag var vrål förkyld. Snacka om perfekt förkylning -bara en dag!) Efter dagislämningen åkte jag till Enköping för att hälsa på min fina vän. Hon bor där tillfälligt (eller?;)) hos sin kille då några andra lånar hennes hus. En annan kär vän kom även förbi som jag träffar alldeles för sällan. Jätte mysigt dag! 
Sen blev det plattan i mattan till dagis för att hinna i tid, vilket jag såklart inte hann. De är inte alls lika ok att komma några minuter sent nu när man inte jobbar verkar det som... Jag har även påpekat att jag har rätt till full tid där fast jag är hemma just nu. Först efter en månad efter lillebror ankomst börjar 20 timmars veckorna. Fast det kanske är som jag inbillar mig... Man ska ju iof hålla tiderna men en kvart hit el dit tycker man ju inte spelar nån roll.

Helgen som var var grymt rolig. I lördags var vi i Edsbro hos syrran och firade henne, på dan med familjen och kvällen med vänner. Mamma tog med sig Albin hem så vi fick bli lite barn fria. Det är vi väldigt sällan så det var skönt:) Roligare hade det ju varit om jag me hade fått dricka lite men det var super trevligt ändå. Kräftor, lekar och mycket skratt!
Och sen så kom vi ju hem oxå då jag var givande chaufför och det är ju alltid skönt att sova hemma. Men jag höll till halv 2 iaf! Helt otroligt haha. Men fy vad trött jag var när jag körde hem! Somna på två röda väl hemma sen. Och som alltid bär Albin inte är hemma så vaknar jag tok tidigt ändå. Kl 10 var jag hos mamma och åt frukost, haha. 

På söndagen då var vi hemma och pysslade på dagen. Sen mot kvällen skulle vi till svärisarna på grillning (trodde ja...). När vi kom dit så tyckte jag det var konstigt att de satt ballonger nere vid vägen och att bilar ja inte kände igen stod på uppfarten. Men jag reflekterande inte alls nått över det. Sen när vi gick ur bilen stod Raffe på trappen och ropade på Albin, det tyckte ja inte heller va jätte konstigt då Fridas föräldrar bor grannar me Ingela och Staffan. Sen när ja kom in blev ja skit paff när ja såg syrran min i köket och sen alla andra. Sen stod det stort BABY SHOWER på en banderoll, Haha! Snacka om att ja inte anan nått! Det tog flera minuter innan jag kunde ta in att det var det oxå:) Där fick jag igen allt:) 
Men super trevligt var det! Fina presenter till mig och bebisen, lekar, bebis bok som bästa svägerskan gjort, mat och fika. 
Underbart!

Att ta kort glömde jag helt bort men dessa han ja me iaf:)
Jätte tack alla söta som ordnat och var med på detta!

Oj vilken tid det tog att skriva detta inlägg! Nu har ju förtusan idol redan börjat!!

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar