6 juni 2013

Vecka 27

OJappjapp idag går jag in i vecka 27 (26+0). Jätte kul!

Jag mår faktiskt jätte bra! Ryggen har jag inte haft sådär ont i på 2 veckor. Jag sover lite bättre, det är inte jätte tungt ännu, jag har inte svällt i fötter/ben. Jag känner mig ganska vacker till och med, haha. Magen är lagom stor, brösten har svällt så man känner sig riktigt kvinnlig faktisk, haha. (Jag ska operera mig efter detta barn!! Det är bestämt!:))

Jag har till min barnmorska i tisdag och allt såg jätte bra ut. Blodvärden, blodtryck och (t.o.m) vikten var hon nöjd me. Gladast blev jag av att höra hjärtligen och att mitt järnvärde var toppen. Mindre kul att jag redan har gått upp 10 kg!!! Det trodde jag inte... Så nu ligger man på stadiga 71 kg. Startade ju på 61 kg och 63 kg på inskrivningen... Äsch jag tänker inte hänga upp mig på det nu! Kommer i te ihåg när jag spräckte 70- sträcket med  Albin... Sf-måttet var iaf en cm mindre än med Albin. 25 cm blev det och jag hade 26 med Albin i samma vecka. Jag hamnade precis på mitt-kurvan:)

Det är jätte kul denna gång att man har nått att jämnföra med. Är jätte nyfiken på förlossningen oxå, haha. Går det snabbare denna gång?? Jag är inte alls det minsta rädd för den iaf. Det är ju utan att tveka det mest smärtsamma man har upplevt men det överlevde man ju:)

Lite bilder från denna vecka oxå då kanske:)


Början till hormonrand, javisst!!;)

1 kommentar:

  1. Vad fin!!! Men vad ska du operera? Är det bröstoperation du menar?:)

    SvaraRadera