2 juni 2013

Ledig helg

Shit vilken åsk- och regn oväder som drog förbi här i eftermiddags. Skojar inte om det kom 30-35 mm på 1 timme!! Åskan var precis över oss oxå! Vi satt ute och fikade med svärföräldrarna under hela ovädret. Jätte mysigt att sitta under ett tak och titta på blixten och vänta på mullret. Älskar våran ute plats på baksidan så grymt mkt<3

En helt underbar helg har jag haft! I fredags grillade vi, lilla familjen, här hemma. As gott!! Massa grönsaker och kött grillades och sedan potatisgratäng till det, mums! Igår så pysslade vi massa ute här hemma, fikade hos mina föräldrar, åkte upp till stugan och gjorde en sandlåda, firade min farbror på kvällen med grillning och rabarberpaj. Idag har jag städat, bakat bullar och sockerkaka med Albin, fikat hos mina föräldrar, solat, umgåtts med svärföräldrarna som hälsade på hos oss och haft bror min på middag nu på kvällen. 

Just nu söver jag lilleman... Han verkade just precis äntligen somna. Jag försöker bryta den dåliga vanan han fått att vi promt måste ligga brevid honom tills han somnar... Läggningarna tar så sjukt lång tid och det slutar alltid med att jag eller Robin råkar somna. Man får ju inget gjort på kvällarna och inte hinner vi få någon egentid heller... Men svårt är det att bryta denna rutin! Ikväll nöjde han sig iaf me att jag sitter nedanför sängen och inte ligger brevid. Imorgon kanske jag kan sitta vid dörren och sedan vara utanför... Håller tummarna!

Imorgon drar jobbveckan igång då... Ser verkligen inte fram mot denna... Jobb måndag -onsdag, ledig torsdag, jobb fredag-måndag, ledig tisdag, sen jobb onsdag-torsdag. Seeen semester!! Bara att bita ihop för nu är det inte långt kvar:)

I torsdag rullade jag och lilla kulan (som inte är så liten längre!!) in i vecka 26! Inte långt kvar till 30 nu... Lite läskigt hur fort denna graviditet gått faktiskt. Hinner verkligen inte me!! På tisdag är det första barnmorskebesöket, ska bli jätte kul! Jag har ju samma barnmorska som med Albin och det är extra roligt. Tyckte så mkt om henne! Ska bli kul att se vad sf-måttet hamnar på:) Kul och jämnföra med de jag fick med Albin. Kul (eller egentligen inte jätte kul kanske) att se vad min vikt är på me... Har ju ingen våg här hemma så jag har verkligen ingen aning. Tippar på 7-8 kg plus iaf! 

Provade mina sommarkläder och jag fick inte upp några av mina shorts eller kjolar över rumpan så visst har jag gått upp en del i vikt... Kommer leva i klänningar känns det som denna sommar! Tråkigt bara att man inte är gjord av pengar för jag skulle verkligen behöva shoppa lite sånna me...

Nä nu är det en bra film på viasat!
Hej så länge!

Lite bilder från helgen:)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar