17 juni 2013

Sol, lockigt hår och FÖRSTA semesterdagen!

Ljuvlig rubrik va?!:)

Och så fick jag sova till halv 9 imorse. Tack underbara son❤

Helgen har varit jätte mysig. I fredags på dagen var jag på begravning för min fina vän som gick bort på jobbet. 97 år gammal blev han. Begravningen var jätte fin och inte alls sorglig, han ville ju gå bort så det kändes som om nu fick han sin sista vilja igenom. Saknar honom gör jag jätte mycket!
Pappa följde oxå med på begravningen och sedan åkte vi till söderby gk på lunch med Brosan och Robin. Sen hämtade vi Albin på dagis och uträttade lite ärenden. Var sista dagen för Albin på dagis innan sommarlovet. 
På kvällen blev det grillning hos mina föräldrar. As gott!!

Igår på dan målade jag huset och Robin spikade. Mot em kom syrran och Martin förbi. Robin och Martin drog iväg för att se om de såg någon råbock, sista dagen för den jakten! Till middagen kom mamma och pappa me hit. Jag lagade hjortstek i rödvinsmarinad, potatisgratäng och rödvinssås. Med Martins goda sallad till, hehe, som han så stolt gjort helt själv;) till efterrätt blev det marängsvisch med jordgubbar som Lisa fixade. Aa just ja Robin pysslade ihop en förrätt me, räkmackor. Snacka om vi var mätta efter den måltiden!!! Men as gott vart allt! Så kul när alla hjälps åt och lagar och fixar maten:) Hjorten har ju Robin skjutit me:)

Vi sköt även lite lerduvor mellan matintagen:) Robin vann ju förstås, mallig som aldrig förr... Lisa och ja kom på delad andra plats, Martin och pappa sist  hehe. 
Tror inte vi kom i säng förens närmare 3 på natten sen. Robin och Martin dunkade dansband och hade lite allsång t.o.m haha. Super mysig kväll!

Igår blev det en seg fm. Åt lång frukost och sedan fikade vi hos mamma och pappa. Lisa och Martin åkte hem till obygden (som pappa säger) och ja åkte hem och fortsatte måla, pysslade med hundarna och sövde Albin. 

Idag är det första semesterdagen och Albins första dag på sommarlovet! Han är inte anmäld förens mitten på augusti på dagis så han får ett långt sommarlov:) Hoppas på en fin sommar nu!! 

Idag vettesjutton vad vi ska hitta på. Solen skiner som sagt och det ser ut som om det ska bli hyffsat väder under dagen. Målarfärgen målade jag slut på igår så det kan jag inte göra idag (skönt faktiskt!). Funderar på om man skulle åka till Lagga. Antingen till sommarstugan eller bara hälsa på min farmor. Vi får se, skönt att inte ha dagen planerad:)

Gick och la mig med blött hår igår och då blir jag lockig:)
Nyvaken och osminkad men det bjuder ja på!!;)

Nä om man skulle hoppa ur morgonrocken nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar