12 juni 2013

VABar

Lilleman blev förkyld igår natt och hade lite små feber igår kväll. Så idag fick det bli en hemma dag, skulle ju ha jobbat dag idag... Mitt näst sista pass. Men va ska man göra?! Imorgon blir det dock jobb och dagis igen. Albin verkar rätt så ok, snorig men ingen feber idag iaf. Jag vill ju gärna jobba sista dag på jobbet me:) 

Imorgon är det sommarfest på dagis me. Lyckades få till att komma ifrån lite tidigare imorgon från jobbet för att gå på det. Knasig tid tycker jag allt det är, 14.00. Hur många har slutat från jobbet då lixom?? Mysigt att gå på första sommaravslutningen iaf:) min mamma skulle nog även följa me, då blir Albin extra glad!

Men jisses vilket härligt väder det är idag!! Klar blå himmel och lagom varmt. Bra tajming Albin, hehe.
Jag sitter just nu ute i solen och njuter. Albin sover ute i vagnen så bäst att passa på när lugnet har infunnit sig;)
Jag som älskar att skriva listor håller på att skriva en just nu på saker ja vill ha till huset. Är lite små grejer som man irriterar sig på att man inte införskaffat och som gör det lite mera trivsamt. Nu när tvättstugan är så gott som klar me så vill ja ordna när inne oxå:)
Hoppas på att nästa lön blir bra bara, hehe. Den som ja fick nu var det då inte... 2 karensdagar, nästan en veckas sjukskrivning och flera vab-dagar på det... Nästan 5000:- mindre än vad jag brukar få, det kändes kan ja tala om! Är rätt pank redan nu:/ Tur att Robin äntligen kan plocka ut en vettig lön!

Ljuvligt, inte sant?!:)


Nä nu ska jag flytta vattenspridaren utan att försöka få en dusch... Äntligen börjar gräset på baksidan komma upp! Man blir lite gladare då, fast man inte få gå på det...

Ajust ja, apropå att vara pank hehe. Klickade hem denna fina imorse!

Våran skötväska har pajat och jag vill ha en ny så det fick bli denna ist:) 

1 kommentar: