5 juni 2013

Inte dumt alls!

Har nästan precis lämnat Albin på dagis. Nu sitter jag i solen med en kopp kaffe och njuter en stund. Liten i magen bökar runt och jag försöker känna vilka kroppsdelar han har var:)

Jag fick en frisör tid idag me! Så jäkla välbehövligt! Nu längtar jag efter att kunna ha utsläppt hår. Ska färga det imorgon bitti me så blir det ännu bättre:) 

Idag jobbar jag kväll. Robin kör studentflak så mamma min fick rycka in och hämta Albin på dagis sen. Albin älskar när mormor kommer så det blir toppen ändå:) Imorgon är vi lediga. Hoppas på fint väder! 

Känner att jag måste gnälla lite nu... På karln min... Förra sommaren gjorde vi ju inget åt tomten. Lerigigt och jord överallt. Jag var så himla less på att ha det så då, Robin sa att till nästa sommar ska vi ha gräs på baksidan iaf. Amen hur är det nu då?? Jord som är sådd som man absolut inte får gå på!! Stackars Albin fattar ju inte alls varför han inte får vara i sin nybyggda sandlåda. Är så less på att R säger en sak och sedan gör en annan. Vi skulle ju rulla gräs på hela baksidan och sedan så på framsidan. Nu är allt sått utom framsidan... Visst det är en kostnadsfråga men det är inte det som var problemet nu utan tiden. Ska man rulla gräs måste det ske på en vardag eftersom nån leverans kan man inte få till helgen. Sen måste det rullas direkt me för att inte bli förstört. Eftersom Robins jobb är så heligt så funkar ju inte det... Är så grymt less på detta nu! Sen augusti förra året har jag haft överseende med att en nystartad firma innebär mkt jobb men nu står det mig upp i halsen. När våran vardag aldrig blir som planerad, jag får akut ringa till jobbet och säga att jag inte kan komma då Robin måste jobba över/helgen så har det gått lite för långt. 
Ingen semester denna sommar ska han ha heller... Och att ingen hinner me hundarna me är oxå en sån sjuk stress inombords. 

Usch vad jag känner mig less och grinig på han nu! Visst jag är jätte stolt över han att det gått så bra, det var ju skiit tufft ekonomisk i vintras men han fick det att funka. Han har en anställd och ska ev anställa en till snart. De har kontrakt på 2 stora jobb som innebär mkt pengar och så. Men just nu ser jag bara allt som inte blir gjort här hemma och som jag själv inte kan göra. Tråkigt är det!! Gräsmattan är väll inte hela världen eller det viktigaste men det var lixom droppen. Ännu en sommar som inte vi kan/vill vara ute här... Fly hemifrån en sommar till...

Hatar denna syn!

Åå det var skönt att få ur sig!! Nu ska jag göra mig klar för att om en stund åka iväg igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar