22 april 2013

Vecka 20

I torsdag rullade jag och magen in i vecka 20. Halvvägs alltså:) eller ja om exakt 2 dagar är det halvvägs för då är det 140 av 280 dagar kvar, men vem räknar;)

Jag mår bara fortsatt bra! Magen växer. Har ej mätt denna vecka men det känns att den blir större. Kanske inte utåt i omkrets men på höjden iaf. På kvällarna är det mest fart därinne. Barnmorskan som gjorde ultraljudet sa att moderkakan ligger i framvägg så det är inte så konstigt att jag känner sparkar på sammaställe, lixom neråt fram. Moderkakan dämpar sparkarna fram-uppåt. Med Albin låg moderkakan i bakvägg kommer jag ihåg. Är tydligen 50/50 hur den ligger och det spelar ingen roll.

Var ju och gjorde ett andra ultraljud i torsdags förra veckan pga av bebisen låg tokigt i måndags. Nu gick det mkt bättre! Barnmorskan hade en "lärare" med sig för tydligen ska de bli bättre på att undersöka hjärtan. Så våran lilla bebis har fått en ordentlig koll nu på sitt❤ i utbildningsyfte och allt såg bra ut. Sen så såg vi mkt bättre vad det var för en liten krabat som gömmer sig i min mage. Och det är en lillebror❤ precis som vi trodde:) 100% säker ska man ju inte vara men vi såg snoppen och pungen tydligt, hihi. Så jag är säker! Lisa kan intyga me;) hon fick följa me då Robin fick stanna hemma med sjuk-Albin. (Hoppas ultraljudet smittade av sig på henne, hehe, vi vill ha kusiner!)

Inget ändrat Bf fick ja heller. 11 september står kvar enligt senaste mens och kub-testet. Enligt rutinultraljudets mätningar skulle hon ha sagt 18 sep men hon ändrade inget då kub-testet ska vara mera exakt tydligen... Så spännande och se när lillebror tänker komma! Den här gången är jag verkligen inställd på att gå över tiden iaf!

Nu snurrar tankarna i huvudet på pojknamn hela tiden. Skit svårt ju!! Som Robin sa att det hade varit lättare med en tjej av den anledningen och det håller ha me om.
Det kliar i fingrarna redan nu att plocka fram Albins alla bebiskläder. Så kul att allt kommer komma till användning igen:) Ska försöka hålla mig att inte ta fram! Ska vänta till mitten på sommaren minst iaf!! Får se hur de går... Lite vill man ju köpa nytt oxå så skulle vara kul att se vad som finns. Sålde ju lite grann efter Albin, men bara de som jag inte tyckte om.

En magbild från nu i morse (19+4) och ultraljudsbild från i torsdag:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar