25 november 2014

Solsken

Herregud vilken härlig dag. Efter dagislämningen i morse for ja in till Lovisa och plockade upp henne och sen brunchsde vi på ikea. På väg hem kom ja på mig sitta och kisa med ögonen och bli bländad. Upptäckte då att de för tusan var blå himmel och solsken, haha. Ljuvligt! Blev man genast mkt piggare!
Så idag på em fick ja världens ryck. Kom på att ja lånat svärmors mirakel fönsterputsare. Resultatet blev att jag tvättat alla fönster i vardagsrum/köks delen av huset. Bytte till röda gardiner i köket, hängde upp adventsstjärnorna och pyntade lite:) Efter ja hämtade Albin på dagis åkte vi till Ica väst och hämtade ut paket. Så nu är även de flesta julklapparna inslagna oxå, hehe. Vilken effektiv dag!
Får se om morgondagen blir lika;) skulle behöva fortsätta med resten av fönstrena i huset... Och baka inför kalasen i helgen. Jag går ju och blir hela ett år äldre (stanna åren tack!) på måndag nästa vecka och nu i helgen blir de kalas. Robins familj kommer på lördag och sen firar vi mig/pappa/advent på söndag med min familj. 

Helgen som var var det jobb heela helgen för min del. Det blir verkligen intensiva helger! Bara bita ihop, blir bra peningar och så är det inte många helger kvar heller;) Fredag kväll, hel dag på lördagen och dagpass på söndagen fick ja ihop iaf. I söndag var det meningen att Robin skulle ha åkt till Helsingborg (igen) men så blev det inte. Så ja hämtade upp honom efter jobbet och så hämtade vi barnen hos mamma tillsammans. Som jag saknat dem! Inte träffat dem sen fredag em då ju! 


Igår måndag fick Albin bli ledig från dagis så ja fick umgås ordentligt med han. Caroline med barn kom även förbi på lunch och massa lek. Hon är beräknad med sin tredje stjärna om 2 veckor❤️ Tänk om bara ett par månader när vi ses har vi 6 barn tillsammans. Sjukt, haha! Det lär bli stojigt;) 

Igår bestämde även Albin att idag skulle han (äntligen) skicka iväg sina nappar. Visst tänkte jag... Det har ja hört förut lixom. Men i morse när vi satte oss i bilen, jätte stressiga, kom han på att napparna skulle ju postas till tomtenissarna i gula brevlådan! Så jaha det var bara springa in och leta rätt på alla nappar fort, leta rätt på ett kuvert och stressa iväg. Och en mycket stolt kille la sina nappar på postlådan oxå❤️
Med en lapp där en lååång önskelista stod på, oxå till tomten. Gullunge!
Och läggningen ikväll gick faktiskt bra. Han la sig i sängen med sin snutte och vi läste bok utan att han sa nått. Sen när vi skulle släcka sa han "mamma, tror du tomtenissarna är glada?" "Jaa det är klart de är, svarade jag" "ja men det är inte jag mamma, sa han då" Så kom det lite tårar och efter ca en halv timme somnade han efter lite bök. 
Jag är så stolt över han!❤️ Får se hur det går inatt sen. De senaste nätterna har han kommit in till oss varje natt...

I morse åkte Robin till Helsingborg. Förhoppningsvis kommer han hem imorgon el på torsdag. Håller tummarna att han åker dit för sista gången då han kommer ta med sig nya lastbilen upp då. Sen får vi se vilka turer de blir i början å köra bara... Aja det blir nog bra tillslut. Jag är glad att han är så glad å positiv iaf!:) 

Nä om man skulle sova lite... Hatar att sova själv! Visst barnen är hemma men det känns ändå alltid kusligare när Robin inte är hemma.

Tjockis magen i vecka 23:) Och en stolt storebror som vill ha lillebror här nu!
Idag på Ica frågade han mig högt o tydligt när lillebror skulle komma ut ur min rumpa. Och sedan frågade han även när Joel hade kommit ur rumpan för det kom han inte ihåg, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar