8 november 2014

Ett litet försök igen

Saknar att skriva så jag tror jag gör ett försök med blogg igen:) 

På tre månader (sen sist) så har det hänt ganska mycket;) 
Albin går på dagis och trivs jätte bra. Ibland är det tungt att komma iväg men sen går det jätte bra att lämna honom när vi väl är där. 

Joel har hunnit fyllt ett år. Och han är vildas av vildas;) haha. Klättrar på allt och har energi till tusen! Envis som sjutton oxå! (Hmm vem kan han ha fått de av tro...) Han går aldrig, han springer. Säger mamma, pappa, där, lampa (bampa), Albin (bam). Det händer nya saker varje dag hos honom. Vilket är jätte kul men det är verkligen en intensiv ålder.

Jag har börjat jobba varannan helg och lite extra då och då. Det har även blivit två nätter. Jätte kul faktiskt att komma hemifrån o tänka på lite annat. Även fast man kan tycka att det inte är skiit kul att jobba i äldreomsorgen längre... Planerna snurrar som sjutton i huvudet vad man ska hitta på för nått att komma nånstans i arbetslivet...

Sen är det ju just de oxå... Nu blir det ju inte så mkt jobba på ett tag till... Hehe. Då vi ska få en tredje liten parvel (hoppsan) haha. Halv vägs är jag dessutom oxå. Det går/har gått med en rasande fart denna gång! Jag började ju trappa ner på Joels amning när han var 9 månader och slutade strax efter han var 10 sen. Fick typ tillbaka mensen fast jag vet inte... Fast det visade sig ju då vara fel och jag var då gravid ist(!!!). Det kom verkligen som en chock! Man känner ju till gravidsymptomen vid det här laget men jag blundade för dem ett tag. Sen kom illamåendet oxå, då var det ganska uppenbart;) Men det ska bli jätte kul med bebis igen!❤️ Vi var på ultraljud förra veckan o allt såg jätte bra ut. En pigg liten rackare som sprattlade som sjutton och visade upp familjeljuvelerna så snyggt;) Och visst är det en liten tredje pöjk vi väntar oxå, haha. När bm sa det så skrattade jag o Robin bara. Då förstod hon att vi hade två pojkar sen innan hehe. Först blev ja lite ledsen faktiskt över en tredje pojk. Men det var mest för att jag sörjde min mormor roll. Tänkte mkt på att jag inte kommer få nån nära kontakt med en dotter som själv får barn en gång i tiden. Men nu tänker ja mest Äsch! jag får säkert 3 fina svärdöttrar ist:)
Men vi lär nog känna att vi lever x antal år framöver. 3 pojkar på 4 år, det är inte dåligt de haha.
Jag mår jätte bra i graviditeten. Magen växer sig stor fort nu! På måndag går jag in i vecka 21 oxå:) Liten inne i magen känner jag rör sig och sparkar varje dag, det är så mysigt❤️ 

Jaa de var väll de stora som har hänt sen sist:) Annars om dagarna så fikar vi mest och hänger med vänner och familj. Det är bra härligt att vara föräldraledig!;)

Denna helg är det jobb. Igår kväll och ikväll har jag jobbat och imorgon blir det heeel dag... Så nu ligger ja ned krupen i söngen och laddar inför morgon dagen. Robin (som jag är bra irriterad på just nu) ska åka o jaga imorgon vid kl 6... Så jag lär ju åka och lämna barnen hos min gulliga mamma innan jag börjar jobba 7.30. Man kan ju tycka att han kan hålla sig hemma åtminstone varannan helg o vara med barnen men det är tydligen för mkt begärt... Aaaja nog om de! 

Nu ska jag sova!
Puss o godnatt❤️

Det finaste jag vet❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar