10 juli 2013

Onsdag

Vilken trååk dag det varit idag! Regn, grått och trist... Syrran kom ut hit efter jobbet en liten sväng och mutrade upp och fikade, det behövdes!! Brorsan har fått nykläckta ankungar som vi åkte över en snabbis och kikade på me. Såå söta!
 
I en lekstuga på hans tomt bor numera en ankfamilj och en höna. Haha. Söt-bror!

Idag har Albin var blöjfri hela dagen. En liten olycka nu på kvällen på väg till toa bara men annars har det gått jätte bra. Så duktig liten kille. Men visst det blir ju till att påminna och påminna (och muta lite med en godis emellanåt). Hoppas på att få han blöjfri på dagarna innan sommaren är slut. Vore ju skönt med bara ett blöjbarn i höst:) Han har inget problem me att gå på pottan eller toaletten men det är ju att hinna dit som är problemet... När han blir kissnödig så kommer det bara och så står han och håller i snoppen och ropar på mig, sen gör han färdigt på pottan. Det är väll en tränings sak det där men man vill ju inte tjata ihjäl han heller på att "-Är du kissnödig"... 

Igår bar det ju av till furuvik med svärmor och svägerska. Jätte mysig och vaaarm dag vart det:) Jag är fortfarande helt slut i fötterna efter allt gående. Är väldigt glad att jag hade gympadojjorna me mig att byta till. Annars hade det varit olidligt! Vi valde verkligen den varmaste dagen hittils att åka iväg på, haha. En badstrand hade ju inte varit helt fel igår;) Men alltså jag tycker furuvik är överskattat ändå... Inte mkt till djur att kika på för den pengen och tivolit likadant. Parkens Zoo som vi var till förra året var mkt bättre, mer värt så att säga. Men vi hade en super mysig dag igår iallafall! Albin tyckte ormarna var roligast (till min förskräckelse!!) och sedan lilla berg och dalbanan. Han tjöt av skratt när den dök ner "fort", haha.
Det vore så kul att åka till Kolmården nu i sommar me men ja vette fasen om ja orkar gå där. Vi får se:) då får pappan i familjen åka me oxå!







Nä nu ska jag krypa i sängs. Karln min kom precis hem så hoppas han gör en sällskap snart:) 
Kvällen har känts väldigt lång ikväll. Albin somnade strax efter halv åtta, det hör inte till vanligheterna nu på semestern. Ganska skönt iaf för man fick bra mkt egentid innan man själv deckar;) Jag skippade em sömnen idag på han bara för att han sov till halv 9 i morse. Vi får se när han vaknar imorgon bitti annars blir det nog en liknande variant imorgon me:) är less på låånga läggningar runt 21 som slutar me att vi blir osams eller att ja somnar...

Imorgon vette sjutton vad vi ska aktivera oss me heller. Ta oss iväg på nått vore kul iaf!

Godnatt kära ni❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar