4 maj 2014

Inne på sjätte veckan...

Söndag idag och imorgon börjar vardagen igen. Mina dagar ser väll alla likadana ut men helgerna är ju roligare då Robin är ledig me. Denna helg har vi fått mkt gjort ute! Det har snickrats lite, målats, lagts lite sten, satts potatis, grävt ner 2 äppelträd. Ikväll hade vi mina föräldrar o Lasse här på middag me. Bra avslut på helgen, go middag och vin i bästa sällskapet:)

Valborg blev jätte mysig! Jätte trevligt kompis par till Lisa o Martin som vi var hos. Största grillbuffén hade Alexandra fixar oxå! Super gott! Efter maten blev det kubb och sedan eldning av kase. Sen började det ju snöa! Inte lite heller, huuva! Jag körde ju till Edsbro sen vid kl 3 på natten och det var riktigt läskigt! Halt var det väll inte men så nedrans moddigt och spårigt. Fy! Skönt att det fort gick bort:)
Dagen efter hade vi bakis häng med pizza till lunch. Jag kände mig oxå bakis bara för att sömnen blev typ obefintlig... Skrutt-lillebror att vara morgonpigg jämt!! Kl 6 är det nästan alltid uppstigning...

Annars i veckan har det varit lungt. Vi är ju inne på sjätte veckan med förkylning nu... Så nå vidare krafter till att hitta på nått finns det inte. Joel fick feber igen då på Valborg och nu verkar allt börja om igen. Jag är täppt i nästan så ja ver inte vad! Och snoret rinner om båda killarna. Så här långdragen förkylning har vi nå aldrig haft!

I fredags handlade jag med mamma och sedan blev det en tur till bellis. De sålde fina (o stora!) äppelträd för 199:-, då jag köpte två:) älskar att hålla på i trädgården nu! Varje dag planerar jag o tänker hur man kan göra och plantera. Synd bara att det kostar lite grann... Nu är det stopp till nästa månad. Då ska jag köpa en norsk brudspirea och hallonbuskar:) och löjtnadshjärta och ett körsbärsträd och 3 rosenbuskar och plantera i mina krukor. Haha. Tusan att inte mammapengen räcker så långt bara;)

Nä nu ska jag väcka Robin inne hos Albin!

Åå just ja, Joel tar sig fram överallt skälv nu. Men krypa verkar han inte vilja lära sig, han ålar! Ser för gulligt ut❤️
Men vilken lycka för han att ta sig själv fram:)
Goa unge!!

I lördags var vi på kosläppet i stabby. Jätte mysigt ju att se när korna skuttade ut:) 

I måndags firade vi 4 år som förlovade❤️ Vi lagade go middag och mös i soffan efter barnen somnat. Inget speciellt firande annars men det behövs inte, bara man är med varann iaf❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar