13 maj 2014

Pollenallergi?

Lill hjärtat tog morgon kl 5 i imorse... Han somnade igen alldeles nyss, så då min chans till lite sömn. Jag hann bara sluta ögonen så hörde jag små fötter från rummet brevid. Nu hänger jag o Albin i soffan till Disney kanalen. Kommer bli en låång dag idag me, Zzzz.

Nu vågar jag faktiskt säga att vi är friska från den långa förkylningen. Det är bara jag som har nästäppan kvar... Börjar ana om det är pollenallergin som spökar. Jag känner inte av det varje år så jag skulle ju inte säga att jag är pollenallergisk utan mera överkänslig. Men iaf det kan ju vara det nu..? Ska tydligen vara extremt nu så det vore ju inte konstigt.

Undrar vad man ska hitta på idag? Öppna förskolan är stängt idag o igår, annars hade vi nog hängt där. Tråk väder är det me så nå lekparkshäng lockar inte:( 
Igår var vi över till pappa o fikade. Robin kom oxå upp då han meckade med lastbilen ändå på Sätra. Alltså den där jäkla lastbilen alltså! Alltid händer det nått. Igår när han körde spannmål och skulle växla av flaket (med nya växlaren) så är det nån spärr som tar i och hela luckan öppnas så spannmål rinner ut. Han var så jäkla less. Skotta spannmål på vägen i trafik är ingen höjdare. Det är motgångar hela tiden. Jobbar jämt gör han me för att hinna ikapp. Inte lätt att gå runt där allt pajar och står stilla i omgångar.. Fattar inte hur han orkar ibland! (Eller jag.. Fast jag skäms för att känna så)
Efter fikat igår åkte vi in och handlade lite små saker och hämtade ut paket på posten. Bland annat ett buzzador paket och en örontermometer. Apotea på nätet sålde Braun örontermometer för 370:- just nu + fri frakt så då kunde jag inte låta bli. Albin vägrar stjärt termometer, vilket är förståligt, så det kommer nog bli mkt bättre med denna. 

I buzzador paketet denna gång låg det dansukker multi. Jag provade igår ett recept på pannacotta men fick inte till det riktigt... Ska göra nytt försök så ska jag utvärdera mera sen:)


Herregud vad Joels utveckling är på språng just nu!! Han växer som jag vet inte vad och han lär sig nya saker hela tiden. I förrgår kväll fick jag hjärtat i halsgropen när jag kom in i sovrummet och ungen stod upp på knä. Det blev till att sänka sängen på en gång! 
Igår ställde han sig på knä flera gånger oxå. Han får inte allt upp knäna riktigt utan att han står mera i planka fast på knäna:) 
Sötunge!
Nu är han ÖVERALLT oxå. Krypa gör han fortfarande inte, men åla gör han med fart. Man får hela tiden syna golvet så inga små grejer ligger där. Igår satt Albin med sin mekano låda och där är det mkt små muttrar o skruvar. Jag har så nervös!  Kollade flera gånger så inger låg framme efter den. Barngrind in till Albins rum vore bra, Albin kan ju ändå öppna o stänga själv. Van som han är efter alla hundar här o hos mina föräldrar:)

Så här ser vi ut just nu. Mysigt är bara förnamnet men trött är ja!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar