7 april 2014

Sjukstuga

Inlägget nedan blev skrivet då när Albin fyllde men blev visst inte upplagt...

Hej hopp igen!
Tänkte att eftersom jag gör så lite som möjligt om dagarna just nu så kan jag försöka få igång bloggen igen. Vi får se hur det går:)

Vi är sjuka och sjuka och sjuka... Vi hinner få nån typ av frisk-dag innan nästa förkylning kommer igen. Tråkigt är det!
I snart en månads tid har det pågått nu. Det är sååå tråkigt att inget kunna göra! Vi har ju hittat på lite saker men det verkar ju som det är då vi plockat upp nya baciller direkt:/
Nu andra svängen var det Joel som började. Feber och super snorig. Sen 6 månaders vaccinet på det så då kom febern tillbaka:/ Sen blev jag sjuk! Mjölkstockning med kombinerad förkylning. 39-40 graders feber och hosta från hell i 3 dagar. Inte kul... Ett under att jag lyckades ta mig ur sängen och ta hand om barnen. Fattar inte hur jag lyckades nu i efterhand... 
Det var i förra veckan det där. Igår fick Albin det. Så igår och idag har han haft feber och varit jätte hängig. Joel blev mer snorig idag igen så det börjar väll om på han, igen. Here We go again...

Fast igår och idag har jag fått lite pyssel gjort. Såå kul! Jag skulle börja pyssla ihop de jag tänkt sälja på Ingelas marknad på lördag, fast det blev bara skit så det lägger jag ner! Nu har jag börjat måla om en massa saker här hemma ist:) Visar imorgon!
Idag rev jag ner typ alla gardiner här hemma oxå. Tvätta tvätta och imorgon kommer de roliga att stryka dem:/ fast jag ska ändra om dem lite så det ska bli kul. Symaskinen ska fram!

Ikväll slukade Joel en hel flaska med välling. Ska bli kul å se om han sover nå längre på den. Det känns som om jag börjar nå den där punkten där det är slut ammat snart. Och denna gång blir det nog en bättre övergång/avvänjning än med Albin. Honom fick jag ju tvinga att börja ta flaska och gilla välling. Joel drick den ju redan:) Allt har gått så mkt lättare denna gång. Joel äter allt, gillar det mesta, vill ha bitar i maten, dricker ur nappflaska och tar välling. Allt som Albin vägrade, haha. 

I förra veckan körde Joel sig sitta me:) Idag satt han jätte länge innan han tippa om kull. Så duktig! Han har en storebror som hejar på och stöttar me. Lägger kuddar runt honom och ger han leksaker. De är såå fina ihop<3 Joel blir ju så lycklig av Albin me. 
Hoppas den syskonkärleken håller i sig!:)

Nej nu ska jag sova!
Joel knorrar i sömnen här brevid, hoppas han inte vaknar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar