23 april 2014

Sårbart

Herregud vilken kväll! Jag är dödstrött, slut som människa och vill bara dra nå gammal över mig. Meen middagen måste röjas och en tvättmaskin måste hängas... För det hans verkligen inte med tidigare! 
Att vara själv med barnen på kvällarna känns som ett maratonlopp ibland. Efter middagen är det roa roa roa samtidigt som man ska få dem klara inför natten, allt hänger på en skör tråd hela tiden. Bada/duscha har jag fått hoppa över på dem x antal gånger för att man inte orkar ta fajten, med Albin... Joel säger ju inte så mkt emot ännu som tur är:P 
Alltså envisare unge får man nog leta efter! Allt jag säger ska Albin göra tvärtemot eller inte alls. Jag blir galen på han! 
Vissa dagar skulle han behöva sova middag på märker man men det går ju aldrig längre...

Allt blev så förskjutet ikväll så båda blev övertrötta. Joel som det brukar vara lätt att lägga tog det typ en timme för. Albin var ju oxå skit trött så försöka lägga båda var en pärs... Blev en del spring emellan och gråt.

Nä nog gnällt!

Idag har vi annars inte gjort så mkt. Joels mornar startar alltid vid 6-6.30 så när han vill sova fm vid 8 brukar jag försöka göra nå vettigt. Det är då orken finns för sånt, em är såå seg. Iaf idag fortsatte jag måla gaveln på huset. Nu börjar jag verkligen se ett slut på det där! Dock tog färgen slut så jag kunde inte göra färdigt. Får vänta tills på fredag när "lönen" kommer så jag kan shoppa lite mera. 
Vid lunch åkte vi över till mamma för att äta med henne. Robin o pappa kom även oxå. De var till huddriksvall på fm och köpte ny lastväxlare till lastbilen. Allt rasar på den där lastbilen!! Vore det inte för den så hade jag haft Robin hemma lite mera på kvällarna...
På em stannade Albin kvar med Robin o meckade. Jag och Joel åkte hem å städade och fixade fika korg. Sen solade vi oss lite och tittade på när det
meckades.
Älskar detta väder men inge skönt när det blåser som det gjort idag, huvva!

Imorgon ska vi hänga med svärmor och barnens kusiner. Vi tänkte åka till Stadsparken och ha picknick. Hoppas det blir lika fint väder idag minus blåsten:)

Nä nu väntar disken! Sen ska jag hoppa i säng! I nybäddad säng dessutom:)

05:50 i morse såg det ut så här:) -mamma gå upp!!

Morgon mys i soffan❤️

Jobbar-byxor på, häng och olja lite varstans. Lik far sin;)

Minsta stjärnan låg o filosoferade medans mamman njöt i solen. Vagnen i mono läget, älskar den!!

Håret växer som ogräs... Funderar vad man ska hitta på med det igentligen... Färgen är jag galet nöjd me dock lite flammigt så borde färga allt snart. Längden väll ja behålla tror jag men det är så slitet och torrt nu! Tovigt jämt!

Trött mamma efter middagen som laddar inför kvälls-stöket...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar