18 april 2014

Bästa tiden

Båda barnen har precis somnat (i rätt tid oxå:)) och man får sträcka ut sig på soffan och njuta av tystnaden. 
Jag ska strax gå och tappa upp badkaret för vi ska passa på o ha lite mamma-pappa-tid. Det glöms allt för ofta bort!

Å vad jag älskar den tiden det går mot nu. Våår och sommar! Man får ju lust att göra massor, energin flödar (typ). Idag har jag iof mest donat inne med alla hundra projekt jag dragit igång. Måste få lite färdigt nu då Joels rum ska börjas göras iordning. Nu är det mitt målar rum nämligen:) kommer sakna det!
Jag drog även ut två kabelvindor ur skogen som jag ska skrubba rent och måla vita. Kommer bli skit snygga som blombord och barnbord ute:)

Imorgon ska jag måla sista lagret med täckfärgen på ena husgaveln så Robin kan börja snickra altanen. Medans jag målar ska han åka och hämta jord vi kan lägga upp till gräsmatta på framsidan me. Jag vet inte vilka butiker som är öppna i morgon men annars så ska jag nog åka och köpa sätt potatis o en pionbuske oxå. Robin gjorde iordning ett trädgårdsland i början på veckan så det är väll dax att få ner potatis där nu:) så vi har egen färskpotatis till midsommar:) Dock tror jag Robin har övergödslat så inn-i-bomben så det blir nog bara blast... Fast det får man inte säga, eller han lyssnar inte på det;) hehe. Vi får se vad det blir helt enkelt.

Igår var jag in på ÖB på fm och sedan for vi till svärmor på lunch. Efter lunch gick vi till filke och tittade på alla djuren på gården där. Albin och hans syssling Viola var helt orädda för kossorna. Ja Viola bor ju där så hon är ju van vid kossorna men Albin har ju aldrig varit så nära tidigare. Totalt orädd! Linnea var tvärtom, skrek och vägrade gå i närheten. Haha!





Joel satt nöjd och glad i vagnen han:) 

Joel är på det mesta här hemma nu. Jag har fått tagit bort allt i våra låga fönster och ljuslyktor i samma höjd. Han försöker nå allt ifrån gåstolen. Krypa har han inte gjort nå försök till ännu men däremot rullar han och ålar sig till saker. Han är väldigt nöjd att ligga på golvet så krypa kommer han nog på snart:)
 Haha, såg nu på kortet att Albin sitter på toa i bakgrunden:) dock sitter han bara och sätter på sig byxorna. Men jag bjuder på den;)

Nej nu skulle jag ju fylla badkaret!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar