12 juni 2014

Torsdag


Igår tog yngsta brorsan studenten. Han var sist ut av alla oss syskon. Jag var först för nu 9 år sen (!!) fattar inte vad tiden tar vägen!
Men vilken rolig dag det var igår! Hela familjen utan Johan (han körde studentflak för en annan skola) samlades utanför boland och tog emot en glad Lasse. Sist jag var på studentfirande där var ju Robins:) kul ju att jag var på hans student fast vi inte alls var tillsammans då. Jag åkte ju en sväng på stan med dem då oxå, guud det hade jag glömt!

Efter att vi vinkat av Lasse på studentflaket åkte vi hem till mamma och hjälpte till inför mottagningen. Jag hade tänkt åka ner på stan för att kika på alla flaken med det regnade ju till o från så det lockade inte:/ Robin körde en klass från Rosendal och Albin ville så gärna ha sett han köra. Fast det passade inte riktigt med tiderna.

Som alltid när det är nån som tar studenten tänker ja tillbaka på min egen student. Å vad jag skulle vilja göra om den dagen! Var så kul men jag är ändå så besviken på den. Regnet öste ner när vi sprang ut och min klass åkte inget flak tillsammans. Jag och två tjejer från klassen åkte med Joel Erkissons chevelle. Det första som hände när vi åkte från skolan var att vi krockade me:( En bil körde rätt in i sidan på våran bil. Blev inte så allvarligt men stämningen var ju inte på topp... 
Aja! Mest är man väll besviken på att vädret inte var med oss. Fast en fin förmiddag var det. Då hade vi champagne frukost i gräset utanför skolan och fotografering. 

Mongo syskonen igår:)

Martin hade lånat sin chefs sportbil som Lasse fick åka i från flaket o hem. Kör-kåt som Martin var tog han några svänger med den så vi fick åka. Vilket tryck det var!!! V8 med 500 hästar, coolt ju! 




Från de ena till det andra. Ja mååste få skryta lite;D jag kom i den minsta klänningen i min garderob igår. Den hade jag sommaren då jag blev gravid med Albin:)

Alltså magen är väll det som inte ser ut som innan fortfarande men annars är jag rätt nöjd:)
Nu har jag helt slutat amma så därför ja kommer i klänningarna upp till kanske...

Men alltså fy! Jag har väll aldrig haft så mkt former upp till men nu efter två barn är det verkligen nada:( Hej taxöron lixom! :S

Å jag måste visa mina senaste inköp

Så nedrans sköna byxor!!
Känns som mjukis byxor:) skönt att ha varma sommarkvällar me:)

Nä nu ska jag masa mig upp från soffan. Joel har sovit i en halv timme nu så ska man hinna få nå gjort lär jag sätta igång nu:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar