12 juni 2014

Albin

Om man skulle beskriva Albin med tre ord så skulle det vara, trots trots och TROTS!

Helt seriöst så kommer jag snart få gråa hårstrån. Han retar gallfeber på mig från morgon och kväll. Allt är nej och jag vill inte!
Jag har inte märkt nån svartsjuka från hans sida tidigare med Joel men det börjar komma nu. Har jag Joel så ska han ha min fulla uppmärksamhet helt. Kan jag inte ge han det så gör han nått han inte får så jag är illa tvungen att släppa Joel och gå till honom.

Han är fortfarande jätte gullig mot sin lillebror och älskar honom jätte mkt (som han själv säger). Men visst har han gjort några utfall mot Joel nu när han är på allt. Men sånt får man ju räkna me. Jag försöker förklara att ute i vardagsrummet är Joel och då får man räkna med att han kommer och lägger sig i. Vill man vara helt i fred så får man leka på sitt rum. Det går sådär att tillämpa den regeln;)

Men oj vad stor Albin börjar bli nu. Sticker i väg på längden som bara den. Pratar gör han heeela tiden... Han pratar fortfarande ganska orent men aja, han är ju faktiskt bara 3 år, i september 3 1/2. Man glömmer bort ibland att han inte är så gammal bara för att man har Joel med. Ibland begär jag nog för mkt av han tror jag... Men vad gör de inte på förskolan då igentligen! Äsch jag ska nog inte ha dåligt samvete över det.

Igår fick jag beslut från kommunen art Albin fått dagis plats till hösten. Jätte skönt! Och det blev ramsta nu:) Känns jätte skönt då han förmodligen kommer gå i skolan där me. Skönt att han kom in där me för då är vi ju lite mera garanterade att få in Joel där sen me.

Det är blandade känslor att han ska börja på dagis igen. Han säger själv att han inte vill börja.. Men jag tycker han behöver det. Vi nöter på varann från morgon till kväll och han behöver leka av sig med kompisar mer än vad han gör nu. 
Men så tänker jag ju oxå att jag är ju ändå hemma, det kostar och Joel är ju större till hösten och då kanske de har mera roligt ihop då. Men aja, tankar tankar...:) svårt val! Men jag tror det blir bra med dagis:)

Vad jag älskar dig min stora envisa unge!❤️







Så mkt bilder blir det inte på Albin. Han vägrar ju vara med på kort nu för tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar