26 juni 2014

Tidiga morgnar

Vet inte vilken i raden denna morgon är med uppstigning kl 5. Tröttsamt!
Joel somnade precis om. Han är bara vaken 1-1 1/2 timme innan han vill sova igen. Jag brukar oxå försöka sova en liten stund då me om inte Albin vaknat. 
Jag känner nu att ögonen håller på att bli tunga men ska försöka vara vaken.
Idag kommer Emelie o Sofie hit på fm så jag ska försöka baka nått nu tänkte ja. Sen måste ja tvätta håret och det är ju skönt att göra medans Joel sover:)
Albin sover fortfarande och jag hoppas han gör det ett tag till. Det blir föör långa dagar för han när han me går upp tidigt. 

Igår åkte vi till nya Pelle Svanslös lekparken i engelska parken med Elin och barnen. Det var jätte mysigt! Vääldigt mkt barn där bara. Albin försvann i mängden mest hela tiden och jag hade fullt upp att hålla reda på var han var... Dock var han för det mesta vid en buss som de byggt upp där. Albin och Elins tvillingar kom bra överens, så kul att med vissa barn klickar det så bra från början:)
Jätte fin lekpark var det verkligen! Så mysiga små hus överallt och detaljerad inredning. Mycket att klättra på och upptäcka. Super bra med alla picknick bord där me. Dit åker vi garanterat fler gånger!





Jag är sämst att komma ihåg att ta kort nu förtiden! Jag tycker inga kort blir bra heller. Min lins på mobilen är jätte repig så alla kort dassiga och oskarpa. Jag borde verkligen ha med systemkameran mera. Hemma tar ja ganska mkt kort med den men aldrig på utflykter. Jag skulle vilja ha en lite smidigare kamera att ta med mig. Aja..

Vet inte om ja skrivit det tidigare men nu kryper Joel mest hela tiden. Han har även lärt sig sätta sig ner från stående nu, såå skönt! Nya grejen är me att leka tagare. Han skrattar så han kiknar när man jagar honom. Gullunge!


Albin blir såå stor! Han klarar det mesta själv och pratar heela tiden. Ordförrådet är stort! Envis som sin far är han me, huvva. Ger sig aldrig! Mitt tålamod sätts verkligen på prova x antal gånger per dag. Han kan verkligen vara intensiv! Vissa dagar känns det som om vi inte har varit annat än osams och tjafsat. Bästa stunden varje dag är vid läggningen då vi kryper ner i hans säng och läser bok. Då är han min lilla bebis igen. Ligger och klappar på mig, kramas och pussas. Innan ja släcker lampan säger han alltid "jag älskar dig" och jag säger detsamma och berättar hur mkt han betyder för mig. Hur tokigt det än har varit på dagen/kvällen så vill jag inte att han ska somna arg eller ledsen. 

Nä nu ska jag masa mig upp ur soffan innan ja somnar!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar