25 mars 2013

Tröött

50-11 natten i rad som man ej har fått sova och nu håller jag på att gå under av trötthet. Huvudet värker och ögonen sprängs...

Kan inte förstå vad som tagit åt ungen på nätterna. Läggningarna går oftast bra. Läser bok och sedan säger vi GoNatt och stänger dörren. I de flesta fallen slocknar han på en gång då. Igår tog det 2,5 timme dock... Fast då hade han sovit sent på em så det var väll därför. Men iaf, varje natt vaknar han flera gånger och skriker. Hälften av gångerna för nappinstopp (vilket jag vet att han kan göra själv, frustrerande!). Vid 2-3 tiden skriker han för att komma in till oss, somnar oftast direkt då men sover oroligt. Det är sparkar i ryggen och bök och stök... Man sover ju jätte bra själv me!... Lyfter jag in honom till sig blir han hysterisk.

Vette fan va ja ska göra!! Nu är jag så less på detta att jag inte orkar tänka på att det bara är en period, det blir bättre snart. Funderar starkt på att åka bort för att få sova ut eller lämna bort Albin nån natt. Man blir ju lite smått tokig av att inte få sova i längden!

När det kändes som mest hopplöst inatt så gjorde liten i magen sig till känna, blev som ett litet lycko piller för stunden då❤ men måtte Albin sova iaf till denna lilla kommer till världen. Tänk två barn som inte sover, jippi! Fast då har man väll amningshormonerna som gör att man orkar, saknar dem ja!!

Satt och läste lite om denna grav. vecka nyss. Nu har man knatat in i andra trimestern läste ja:) idag är det även prick 3 veckor kvar till rutinultraljudet:) Spännande!! Var nästan bergsäker att det bara var 2 men måste ha räknat fel tidigare. 3 veckor går fort så snart är vi där.

Lite om vecka 16:)

När kommer den energin undrar jag?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar