21 mars 2013

Tillbaka

Nä nu byter jag tillbka till denna blogg:) Har suttit och försökt fixa den gamla men det funkar inte. Tydligen har jag fått nå virus på den så den kan inte visas... Jo jag kommer in på den via bloglovin och om jag söker på den i iPhonen men icke från datorer. Hel skumt!

Och inte går det att flytta över alla inlägg på nå sätt från blogg.se till nån annan portal... Tråkigt! Vill ju helst ha allt samlat. Men aja vilket ilands problem eller hur!? 

Nu är jag iaf tillbaka på blogger igen och kommer skriva här från och med nu. Provade även devote då de verkar ha en bra app som man kan blogga ifrån men då kom inga bilder me (lägger in de två inläggen där ifrån hit)...

Låter det gamla vara kvar på denna, är ju ifrån Albin var liten plutt, så kul att kika tillbaka på bilderna och vad man skrev då:) Kan inte fatta att vi snart är där igen! Känns som om det var så länge sen Albin var bebis och att man har glömt hur det var. Men faktiskt så var det ju inte så länge sen... Nästan pinsamt hur man glömmer! Är glad att jag bloggade så man kan gå tillbaka och friska upp minnet lite, hehe.

Tur att det är ett tag kvar tills denna lilla jag har i magen kommer. Känner mig inte alls redo ännu! Fast som veckorna rullar på i den här farten så är nog lillebror här snart (ja jag är bergsäker på att det blir en bror!).
Det är så kul att jämnföra graviditeten med Albin och denna lilla. Magen kom så sjukt mycket fortare denna gång och jag har ju redan känt rörelserna i magen från den. Fast det kanske är bra att man känner sig gravid fortare denna gång för då tänker man på det iaf. Jag glömmer helt bort att jag är gravid ibland! Flera gånger när Robin tagit sig en öl eller nå annat här hemma så har jag varit på väg jag me. En gång fick han till och med säga till mig, haha. Fast det var ju precis i början, hehe. Med Albin tänkte man ju på graviditeten varje minut men det är inte alls likadant nu. Man har ju tusen andra saker i huvudet denna gång...

Det är klart jag gläds åt att vara gravid igen men jag käner inte samma baby-lycka riktigt... Mera -Nej så ska man bli tjock och otyplig igen, -Hur ska Albin reagera när syskonet kommer, -Kommer jag orka att ta hand om 2 barn, -In i sömlösa nätter träsket igen, Jippi!
Men det är väll för att man vet vad man har att vänta sig, haha. Första gången var man ju helt ovetandes... Men när känner man sig helt redo för ett syskon då? Vi vill ju att Albin ska få ett syskon så det är ju bara köra på och nu finns ju ingen återvändo lixom (som min kära svärmor sa idag). Det blir nog bra hur det än blir! Man lär ju anpassa sig men visst kommer man nog sakna tiden med bara ett barn emellan åt;)

Men som sagt det är ett tag kvar och hela sommaren väntar oss! Då kommer jag vara hel ledig från och med v.25- lillebrors ankomst i september, Ska bli härligt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar