28 mars 2013

Härlig känsla

Ligger i matkoma på soffan efter middagen. Just nu bökar liten i magen jätte mycket. Har inte känt det så här tydligt förut riktigt. Då har det mera varit fladder men nu känner jag små sparkar och hur den rör sig. Jätte mysigt!❤

Idag rullade vi även in i vecka 17. Det går verkligen fort nu tycker jag! Jag har en gravid app som skickar påminnelser varje gång man byter vecka och det är en rolig påminnelse. Denna vecka ska bland annat hörseln utvecklas så bebisen kan uppfatta och reagera på ljud. Livmodern går upp till naveln ungefär och det stämmer för det kan jag känna:)

Måste börja mäta magen nu!! Har inte börjat gjort det ännu... Känner att den ökar nu mer och mer i omkrets. Måste även skaffa en våg så jag kan väga mig! Eller vill jag det?;) Så som jag smäller i mig mat hela tiden så lär jag gå upp massor... Måste skärpa mig! Men kan inte hjälpa att jag är konstant sugen på nått.

Nu ska jag gå och fylla upp ett bad så ska vi krypa ner hela familjen. Alla fyra, hihi❤

Älskade lilla grodan❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar