27 oktober 2013

Söndag

Två barns livet är verkligen full rulle konstant. Jag är helt slut som människa just nu känns det som! Speciellt dessa dagar när Joel varit så missnöjd... Vad hände med våran lugna lilla tvåa som bara flöt me?? 
Nu vid 6 veckors ålder är han en liten kille med humör! Det ska hända nått hela tiden i vaket tillstånd och vägrar att ligga ner när han sover. Om man ska gå efter utvecklingssprången så runt 5 veckor är dom i ett. Kanske beror på det? Fast när man läser om sprången så passar språnget vid 2 månader bättre in på han... 
Albin är just nu så j*kla trotsig oxå! Allt är -Nej! och -Albin kan! Man blir vansinnig ibland. Blir det inte efter hans melodi så lägger han sig på golvet/marken eller får spagetti ben. Och ETT utbrott kan vara att han inte fick tex öppna dörren, hämta gaffeln själv eller gå upp till huset först. Gaaha!

Två barn i utvecklings faser just nu alltså, jiiippi!;)

Jag har precis fått Albin och somna i våran säng (lite sent på dagen kanske men va gör man inte när ungen är övertrött och grinig) och jag ligger på soffan och ammar. Äntligen somnade Joel oxå! Ligga och amma funkar alltid för han men när jag försöker gå så vaknar han... Fast idag behöver jag sova en sväng ja me så det är skönt att ligga här.

Tidig morgon blev det i morse då Albin inte ställde om sig till vintertid inatt;) sov dåligt gjorde vi me så kanske därför jan var så trött nu. Annars har han typ slutat att sova på dagarna nu. Nån gång i veckan blir det fortfarande men annars vill han inte. Borde göra det flera dagar dock för humörets skull...

Förra veckan sa jag även upp Albins dagis plats. Jag känner att varken han eller jag har behovet av det. Visst att man ibland vissa dagar tycker att det vore skönt att ha han där då han som sagt är rätt så krävande psykiskt just nu. Men jag tycker det är ett större projekt att åka dit och lämna på morgonen. Så skönt att ta det lugnt på morgonen och mysa i soffan. Förmiddagarna är så lugna ändå så. Sen efter dessa två veckors förkylning så slipper vi gärna dagis alla baciller me! 
I veckan som kommer nu ska vi åka och hämta alla grejer och säga hejdå till fröknarna. Känns konstigt men så rätt iaf:)
Vi kommer åka på öppna förskolan nu ist och hitta på annat skoj. En kompis är me ledig med båda sina barn så vi ska bli bättre på att hitta på saker ihop me. Både förra veckan och denna veckan har vi varit på biotopi me. Det tyckte Albin var jätte kul att titta på alla djuren, rita och härja runt. Dit kommer vi åka flera gånger, gratis är det ju me;) 

Nä om man skulle ta sig en liten blund medans båda barnen sover! Det är ju inte det vanligheterna att de gör de...

Jobbigt är det småbarnslivet men skulle jag vilja byta bort det? Aldrig!!❤️

Mina fina killar!❤️





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar