6 oktober 2013

Helgen

Ingen söndags ångest här inte! Hehe;) älskar mammalediga livet!

I fredags hade ja Louise med barn här på fika och lunch OCH röj. Herregösses när två tvååringar är i gasen och två bebisar runt månaden är klängssjuka samtidigt. Ingen lugn stund med andra ord;)
Sen kom syrran och fikade lite oxå. Robin och ett gäng åkte på whiskymässan på kvällen. Jag och barnen bjöd in oss på middag hos min mamma då hon me satt själv. Vi lagade riktig goo-middag och hade det riktigt trevligt. 
När vi kom hem sen så skulle jag försöka lägga Albin och roa Joel samtidigt. Joel har blivit lite kvällsbökig, är bara nöjd om han får ligga vid bröstet och ligga på mig. Var inte det lättaste att vara själv med barnen då! Till slut fick jag Albin att komma till ro i våran säng. Jag och Joel deckade vid 10 sen me. Vaknade med ett ryck sen vid halv 4 att det spände i tuttarna. Längsta sovningen Joel gjort hittills! Men äter man upp sig heeela kvällen så borde man ju sova gott sen me;) väckte min whisky marinerade karl me på soffan då. Jag fick en påse praliner han köpt på mässan då. Gulligt!:) haha.

I lördags sen hade vi en riktig slapp dag! Mös i soffan hela familjen och tittade på film hela dagen. På em åkte vi och lämnade tillbaka hyrbilen de åkt i till mässan. Sen åkte jag till min mamma och piffade till hennes hår till festen de skulle på. Hon blev riktigt fin i lockar:)

Hemma sen hade Robin och Albin lagat brak-middag. Älgfile, potatisgratäng och pepparsås. Riktigt gott! Efter läggningen av A åkte sen massa annat gott sen. Mys❤️ Och hör och häpna, jag somnade på soffan!!! Haha. Det händer ju typ aldrig. 
Inatt tyckte Joel att man inte skulle sova mellan kl 4-5... Han böka och lät så fort ja la ner han så tillslut gick vi ut till soffan för att inte väcka övriga familjen. Och jag somnade på soffan igen, hehe. Vaknade halv 8 sen att Albin petade på mig.

Idag har jag premiär vart ute och gått med bärselen. Jag gick över till mamma och då var hon på väg ut i svampskogen så jag haka på. Skönt att röra på sig! I morse när jag vägde mig hade jag gått nertill lite till förresten, happy happy! 5 kg kvar! Nu ska jag fortsätta röra på mig:) 
Hittade vi nå svamp då, njjaee. Mamma fick allt, de täckte bara botten på kassen... Inget svamp år i år:(
Jag som trodde jag skulle kunna göra kantarellsås till steken ikväll, men icke.

Imorgon ska vi på höstmarknaden på vaksalatorg. Nå andra planer har vi inte. Albin är ledig måndagar nu och fredagar. 
Jag fick låna svärmors fönstertvätt för ett tag sen, mam kanske skulle ta tag i och börja med det imorgon... Sådär lagom roligt...

Nä nu är det dusch tajm för storebror!

Finaste bröderna❤️





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar